Tuesday, February 15, 2011

POoligami??

assalamualaikum, jemput baca la ye
jangan malu jangan segan

baru je lepas tengok cerita empat madu.
ya..
i know,
i'm the last person on earth to watch that movie.
menarik la cerita ni.
bagaimana seorang lelaki boleh berkahwin empat.
walaupun empat
tapi hidup bahagia
isteri-isteri dia siap buatkan jadual lagi
siapa yang basuh baju
siapa yang masak
memang terbaik la!!

tapi...
dalam 100 ribu orang kat dunia ni
mungkin cuma 45 orang saja yang sanggup bermadu ni
dari apa yang jah tengok
macam best je bila kita ada kawan (madu)
boleh kemas rumah sama-sama
pergi shopping sama-sama
tengok hindustan sama-sama
banyak la lagi yang sama-sama

lagi-lagi bila dapat suami yang kaya raya
memang jadi hantu raya la jah
hahaha

sekarang ni boleh la cakap sebab jah belum kahwin
tapi rasanya bila dah ada suami
mesti rasa tak mau kongsi suami kita ngan orang len
well...
pompuan..
tapi kalau dah ditakdirkan.........
#
#
#
#
#
#
mungkin ada hikmah disebalik tu... 
tet.......... 

18 comments:

  1. hai chek jah..bapak ganaz name!hahahXD
    just joke

    ReplyDelete
  2. satu lagi, buleh gaduh sama2, baling pinggan sama2, tension punya pasai, buleh boh racun sama2, pastu mati sama2...hehehehe

    ReplyDelete
  3. enchix landax : bapak je ke? emak tak ganaz?? hehe...

    mamasyaza : mati sama2 masuk neraka sama2... takut... tak dapat la payung emas camtu...

    ReplyDelete
  4. Cek Jah,.... sebab kan sonok bace cek jah punya tulisan... saya folow tanpa segan.. :) ..

    Bagus la cik jah nak poligami, ia bukan sekadar sunat, tapi syariat.. ramai org yg salah paham bende nih...

    ReplyDelete
  5. hahah.. hati perempuan lembut..
    sebab tu ramai yang taknak poligami.. =)

    dorg takut suami kesayangan hilang minat kat diri diorg.. hm..

    ReplyDelete
  6. chek zulfikar: errrrrr.....
    chek qaseh : x mo tak pe.. laki yg nak poligami pon kena adil seadil-adilnya... susah tu.. berat tu..
    chek along usop: betul3... jah setuju...

    ReplyDelete
  7. kalau kaya raya mgkin ade bestnyer, tapi klu cukup2 mkan boleh makan hati berulam jantung jadinya..hehe

    ReplyDelete
  8. bukan setakat ulam jantung je jadi ulam... siap tangan madu2 tu nanti jadi ulam..

    ReplyDelete
  9. mizz sue: ade kot yer d situ... hehe...
    nescafe ais: ad gak kot madu yang pedas, lepas dibubuh ngan cili mungkin...
    atikah: sian kat lebah, tu mmg kerja dia wat madu... hehe...

    ReplyDelete
  10. Bagi atok, tak salah bermadu asalkan si suami berlaku adil dan mampu...

    ReplyDelete
  11. betul tu tok... adil dan mampu...

    ReplyDelete
  12. hye chekjah.
    tengs sebab visit my blog =)

    chek jah nak bermadu ke? haha
    gurau je. ^.^

    ReplyDelete
  13. alangkah indahnye dunia ini bila boleh bersama2 macam ni kan ...hehehhehe( jgn pikir lebih2 )

    ReplyDelete
  14. lalala: errr... tak taw... tgk la nanti camne.. harap2 hubby jah nanti sayang jah sorang je.. haha
    fadzli amir: eh3, ade niat ye d situ...

    ReplyDelete