Tuesday, February 22, 2011

kamu tidak bersalah......

pada suatu hari
ada seorang minah indonesia yang rendah dan comel 
dia telah berkenalan dengan seorang warga pakistan
muka mamat masa mengorat minah

mereka bercinta dan 
akhirnya terlanjur
...
cuak

nak dijadikan cerita
minah pon termengandung
macam-macam yang telah minah lakukan 
untuk menggugurkan kandungannya
...
macam ni la minah berusaha agaknya

selama tiga bulan minah berusaha 
namun masih gagal
betapa kental dan gagahnya daging yang akan menjadi bayi itu
dan akhirnya minah nekad 
minah mahu menjaga bayi dalam kandungannya sepenuh hati
...
mabuk orang mengandung

mamat pakistan?
dah pulang ke negaranya
meninggalkan minah terkontang-kanting sendirian
...

lebih menyedihkan
minah dibuang kerja apabila majikannya tahu yang minah telah mengandung
namun ejen minah telah menwarkan minah kepada mak dan abah jah
mak dan abah jah menerima minah
(belum tahu yang minah mengandung)
minah telah membantu mak dan abah jah di kedai makan keluarga kami
walaupun minah mengandung
minah sangat rajin bekerja
...

setelah mak abah jah tahu yang minah mengandung
mereka tetap menerima minah
minah telah menawarkan anak dalam kandungannya kepada mak abah jah
kiranya mak abah jah kena tanggung perbelanjaan minah bersalin dan sebagainya
usul diterima
...

namun,
pada masa yang sama mak jah juga mengandung
kini, minah telah melahirkan anaknya dengan selamat
bayi itu adalah BANGCHIK
dan dalam masa terdekat ini juga
mak jah akan melahirkan adik jah
...
terharu plus bahagia

maka dengan itu, jah ada dua adik kecik
Alhamdulillah
bangchik akan jadi adik susuan jah
total adik jah : 3
adik yang bawah jah : 16 tahun, bangchik, ??(dalam perut lagi)
bangchik kamu tak bersalah, sayang kamu
hehe
...

 jah bengang kat mamat sebab tak bertanggungjawab


pesanan jah: kepada lelaki2 di luar sana, bertanggungjawablah anda sekiranya anda..........



18 comments:

  1. ehhh cerita jah ni real kew
    baik betol fmily jah ^___^

    ReplyDelete
  2. nadia: betul.. daripada ada kes org buang bayi.. baik kita bela bayi tu...
    syed: eh2, jah cite dia tgk gambo plak...
    along: hurm...

    ReplyDelete
  3. krg asam punya pakistan...pa2pun yg ptg bangchik slmt

    ReplyDelete
  4. menusuk hati: tu la.. bangchik dah selamat lahir ke dunia...

    ReplyDelete
  5. tak.. mamat kerja kilang beras...

    ReplyDelete
  6. hehehe... sedap sama2... hahaha... adoiii... lagipun.. orang yang zina senang nak lekat... yang kawen bertahun2 susah.. ujian.. ehe terimalah seadanya

    ReplyDelete
  7. tu la namanya cobaann... mungkin dia dah buat kesilapan.. tak perlu la kite nak menghakimi dia.. biar Allah saja yang menentukan...

    ReplyDelete
  8. kesian baby tukan, tak berdosa, mmg dia tak tau apa2 pun, nasib baikla minah tu dpt majikan cam mak ayah jah, kalo org lain tak tentu lagi apa jadi kat minah n bangchik

    ReplyDelete
  9. mamasyaza: tp jah rasa, org lain pon akan buat benda yg sama mak abah jah buat.. sayang la nak buang bayi.. lagi2 yg comel cam bangchik.. adoi..

    ReplyDelete
  10. siap leh tag tag orang kan..haha

    ReplyDelete
  11. apa maksud kamu ni?? jah tak paham la...

    ReplyDelete
  12. bangchik tu bukan baby yg mak jah lahirkan ye..bangchik sebenar belum lahir lagi?sian bang chik..tp nasiblah jumpa keluarga jah yang baik hati..moga bangchik akan menjadi manusia berguna kelak..dia tak salah..nasiblah minah indon tu tak membuang babynyer..kalau tak entah apalah nasib bangchik..

    ReplyDelete
  13. bukan adik kadung jah... tp jah anggap dia macam adik kandung jah sendiri.. yg mak jah lahirkan nanti mungkin kakchik tp mungkin jugak bangchik junior.. haha...

    ReplyDelete