Friday, January 17, 2014

Mohon cinta beri aku penyelesaian...

Hello and assalamulaikum..

Malam tadi sebelum tidur Jah dan one of my bestie Cik Baitilizzah or Jah panggil Betty bersembang berkenaan cinta. Wah wah wah.. Remaja tua ni hanya lancang berbicara soal cinta dan masalah dunia selain lupa menjadi mayat itu pasti. Sebelum itu aku ada membaca blog Inche Hamka dan ini membuatkan Jah berfikir bahawa berkahwin awal itu baik untuk menahan godaan dunia. Sedang Jah dalam dilema memikirkan berpasangan atau lebih popular dengan panggilan bercouple itu adalah haram sekiranya tiada niat untuk berkahwin. Ini membuatkan Jah lebih berfikir, kalau bebudak tingkatan satu dua yang disuruh belajar pon banyak beno songehnya, hendak bercinta adakah mereka bercinta hingga mereka punya niat untuk berkahwin antara satu sama lain?

Terniat barangkali untuk berkahwin tapi sedarkah mereka berkahwin bukan sekadar nak ehem ehem itu sahaja dan juga ucapan i lap u u lap i too. Ini melibatkan tanggungjawab. Mohon kepada adik-adik kumpul ilmu dulu baru sembang kencang pasal cinta di facebook dan twitter. Kerja sekolah Jah bagi pon tak siap sibuk nak tweet cinta. #phui... sakit lutut memikirkan set-set baru nak up ni. 
"U are mine forever" hey... Nothing last forever. Bak kata Inche Hamka sebelum menjadi mayat. Ha... nampak mayat? mean... Mesti matilah. 
ok sambung...

Jah pernah berkawan dengan someone from wechat and i'm kinda like him but...... perasaan bersalah datang menerpa kalbu ku.. eceh... Terasa macam sedang bermaksiat dan dalam masa yang sama terasa gembira ada yang menyukai diri ini. Tak pernah jumpa pon tapi chatting macam dah kenal rapat sangat gayanya. Mr. Z nama Jah samarkan disini. Mr. Z ajak jumpa but I refuse to do so pasal zaman sekarang ni macam-macam boleh berlaku even berjumpa ditempat terang dan ramai orang siap ditemani kawan. He got sad and stop chatting with me. Baiklah... Jah berfikir dengan tenang dan waras, mungkin Allah tak suka apa aku buat. Something better is coming up. I'll look forward for it.. Allah knows best...

Siapa yang tak suka kalau ada orang suka but still tak semestinya orang suka kita kita kena suka dia balik. Wakakaka.. Tapi kalau dia suka kita dan tetiba kita suka dia jugak tu bonus. Hahaha. Jah menafikan sekeras-kerasnya yang Jah akan bercinta cintun sebelum kahwin sebab cinta2 ini akan menjadi pahala andai ikatan itu halal. Nampak tak Jah yang konfius ni??

Nak kahwin kena kenal baru boleh jatuh cinta ye dak...


Istighfar mendekatkan jodoh.. Ha.... hehehe..  

0 comments:

Post a Comment